Yleistä verkkokaupasta
Verkkokaupan tuotteiden myynnistä vastaa Lankaputiikki Silmukka (y-tunnus 2786674-4). Verkkokaupassa myydään neulelankoja, tarvikkeita ja neulelehtiä. Myynti- ja toimitusalue on Suomi. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron (24 % tai 10 %). Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja, vaan ne lisätään tilauksen loppusummaan. Pidätämme oikeudet tuotteiden hintojen ja postituskulujen muutoksiin.
Tilaaminen
Tilattavat tuotteet valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta. Kun tilaus on käsitelty ja lähetetty, saat vielä toimitusvahvistuksen sähköpostiisi.
Asiakas voi rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi, jolloin omat tiedot tallentuvat ja ovat helposti käytettävissä seuraavaan tilaukseen. Rekisteröityneet asiakkaat pääsevät myös tarkastelemaan tilaustietojaan omalla tilillään. Tilauksen voi tehdä myös ilman rekisteröitymistä. Lisää tietoa asiakasrekisteristä ja tietojen käytöstä löydät Tietosuojaselosteesta. Tilaustavasta riippumatta ilmoitathan tilatessa puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi, jotta voimme lähettää sinulle tilausvahvistuksen ja toimitusilmoituksen paketin seurantakoodeineen. Saat myös paketin saapumisilmoituksen tekstiviestillä Postilta.
Verkkokaupassa on myynnissä vain tuotteita, joita on varastossa. Jos jokin tuote tai väri on lopussa, sitä ei voi ostaa verkkokaupasta. Poikkeuksena ovat ennakkomyynnissä olevat tuotteet, joita voi tilata etukäteen ennen tavaroiden saapumista Lankaputiikki Silmukkaan. Ennakkomyyntituotteet on selkeästi merkitty erikseen ja ne toimitetaan asiakkaalle tuotetiedoissa mainittuna ajankohtana. Mikäli tilaamasi tuotetta ei jostain syystä olekaan varastossa, tällaisessa harvinaisessa tapauksessa sinulle tarjotaan tilalle korvaavia, samanhintaisia tuotteita tai hyvitämme rahat sinulle. Puuttuvia tuotteita ei toimiteta erikseen jälkitoimituksena.
Tuotetiedot ja kuvat
Tuotekuvat ovat joko lankojen valmistajan värikarttakuvia tai Lankaputiikki Silmukan ottamia. Huomaathan, että välttämättä jokaista erää ei erikseen kuvata, vaan käytämme näitä samoja kuvia pidempään. Lankojen värit ja niiden sävyt saattavat vaihdella tietokoneiden näytöillä. Värivaihtelua voi esiintyä myös eri värjäyserien välillä, varsinkin käsin värjätyissä tuotteissa. Huomaathan, että kuva ei siis välttämättä vastaa täydellisesti juuri varastossa olevia lankavyyhtejä tai keriä. Jos tilaat useamman kappaleen samaa väriä, pyrimme valikoimaan sinulle samaa värjäyserää ja mahdollisimman samanväriset vyyhdit.
Kaupassa on esitetty tuotetiedoissa lankojen pesuohje, puikkosuositus ja neuletiheys, mikäli kyseiset tiedot ovat saatavilla. Puikkosuositukset ja neuletiheydet ovat suuntaa antavia. Todellinen neuletiheys riippuu neulepinnasta, valitusta puikkokoosta ja neulojan käsialasta.
Maksaminen
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/
Maksutavat
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot:
Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta
Toimitustavat ja toimituskulut
Tilaukset käsitellään ja lähetetään kahden arkipäivän kuluessa tilauksestasi, ellei toisin ole mainittu. Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut.
Tilaus toimitetaan Postin pakettina, jota voit seurata toimitusvahvistuksen mukana tulevalla lähetystunnuksella. Toimitusajat ovat kulloinkin voimassaolevien Postin toimitusaikataulujen mukaiset. Yleensä paketit ovat perillä 1-2 arkipäivän kuluessa lähettämisestä.
Mikäli tilaus sisältää tuotteita, joille on verkkokaupassa ilmoitettu erillinen toimitusaika (esim. ennakkotilaustuote), toimitetaan koko tilaus kerralla pisimmän toimitusajan mukaisesti.
Valittavissa olevat toimitustavat:
POSTIPAKETTI seurantatunnuksilla – 5,90 €
Hae pakettisi omasta postin toimipisteestäsi tai valitsemastasi pakettiautomaatista. Saat ohjeet noutamiseen paketin saapuessa. Paketti on ilmastoystävällinen Posti Green-lähetys.
Kun paketti on saapunut postitoimipaikkaasi, saat siitä ilmoituksen. Huomaathan, että Posti ilmoittaa pakettien saapumisista ensisijaisesti vain tekstiviestillä tai sähköpostilla. Paperinen saapumisilmoitus lähetetään vain siinä tapauksessa, jos vastaanottaja ei ole ilmoittanut puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta. On siis tärkeää, että tilatessasi syötät ajantasalla olevat yhteystiedot.
Pikkupaketti postilaatikkoon – 4,50 €
Pienet (max. 3 cm paksuiset) paketit Posti toimittaa kirjelaatikkoosi. Pikkupaketissa on myös seurantatunnus. Esimerkiksi puikot, kirjat ja lehdet mahtuvat postiluukkuun, mutta lankakeriä sisältävät paketit eivät. Voit valita Pikkupaketti-toimituksen, kun tilaat lehden, puikkoja tai muita pikkutarvikkeita. Voit myös tilata yhden vyyhdin lankaa, jolloin saat vyyhdin avattuna ja litteämpänä kirjepakettina suoraan postilaatikkoon! HUOM. maksimissaan 1 vyyhti, lankakerät eivät mahdu kirjeeseen, koskee vain vyyhtejä!
Postin kotiinkuljetus – 13,90 €
Posti tuo tilauksesi haluamaasi osoitteeseen ilmastoystävällisenä Posti Green-lähetyksenä, ja soittaa ja sopii kanssasi sopivimman toimitusajankohdan.
Yli 75 € tilaukset toimitetaan ilman postikuluja postipakettina.
Palautusehdot
Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus verkkokauppaostoksille. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Olethan yhteydessä Silmukkaan sähköpostilla tai puhelimitse, mikäli haluat palauttaa tuotteen.
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai sinulle on toimitettu väärä tuote, tulee sinun ilmoittaa virheestä välittömästi Silmukkaan: info@lankaputiikkisilmukka.fi.
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 7 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljettajalle (Postille). Tarkastathan paketin heti kun noudat tai vastaanotat sen, jotta voit heti ilmoittaa mahdollisesta rikkoutuneesta paketista.
Muuta
Lankaputiikki Silmukka pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtoja. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Lankaputiikki Silmukka käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.